Pult centralizované ochrany

Proč připojit objekt na PCO (nově ARC – alarm receiving centre)

  • jistota bezpečí
  • nepřetržitý dohled 24 hodin denně nad střeženým objektem
  • možnost on-line sledování pohybu osob v objektu


Způsob přenosu dat z elektronické zabezpečovací signalizace (EZS) a požární signalizace (EPS) na pult centralizované ochrany (PCO) je možný

  • komunikátorem GSM/GPRS – bezdrátová mobilní síť
  • vysokofrekvenčním vysílačem – vlastní frekvenční síť
  • LAN komunikátorem (u těchto způsobů připojení je možno přenosové zařízení pronajmout)
  • po telekomunikační síti – standardní, dnes však již méně využívaný způsob z důvodu snadného přerušení narušitelem, nutné telefonní linky a navýšení telefonních poplatků o hovory (spojení) se systémem EZS


Co je vlastně PCO, postup operátora dispečinku a nabízené služby

Je určen pro dálkovou elektronickou ostrahu zabezpečených objektů (elektronický zabezpečovací systém – EZS, elektronický požární systém – EPS) se stálou 24 hodinovou službou.

Operátor na dispečinku na základě monitoringu a rozboru událostí vyhodnotí příchozí zprávu ze střeženého objektu a dle směrnic, smluvního ustanovení a požadavků na ni adekvátně reaguje (při poplachu například okamžitým výjezdem asistenční zásahové služby, kontaktuje telefonicky pověřené osoby, případně přivolá policii k dopadení pachatele).

Doplňkovou službou je možnost poskytnutí záznamu bezpečnostních kamer (CCTV), které operátorkám usnadňují vyhodnocení situace (planý poplach způsobený technickými problémy mající vliv na funkčnost EZS nebo EPS).

Dalším aspektem, který uvítají především soukromí majitelé bytů či domů je fakt, že si dokáží monitorovat i stavy, zda Vám například nevypadla elektřina v domě a nerozmrazil se mrazák, zda nehoří v kuchyni, neprasklo potrubí s vodou, či přestal topit kotel. Účinně tak předcházíte škodám už v zárodku.

Autohlídka (patrola) je vhodná pro preventivní, v nepravidelných intervalech prováděné kontroly objektů, které jsou napojeny na PCO, může být také současně doplňkem fyzické ostrahy, která vede ke zvýšení kontroly rozsáhlých komplexů, nebo je využívána u objektů, kde není zajištěna nepřetržitá fyzická ostraha.

Dle individuálních požadavků zákazníka poskytujeme využití internetové aplikace, kde má zákazník možnost jak on-line přístupu do zpráv ze střeženého objektu, tak zároveň procházet historií.

Na vybraná telefonní čísla klienta je možno zasílat stručné SMS o stavu objektu (poplach, neuzavřený objekt), v určený čas je možno nastavit volání zákazníkovi v případě opomenutého zajištění objektu.

Technické normy spojené s PCO

Fungování PCO se od 1. 1. 2011 řídí normou ČSN EN 50518. Ta byla připravena technickou komisí CENELEC (evropský výbor pro normalizaci v elektrotechnice). Norma definuje umístění a konstrukční požadavky (platná od 1. 1. 2011), požadavky na technické řešení a pracovně-provozní podmínky fungování PCO (připravuje se). Dohledové a poplachové přijímací centrum (DPPC) tak bude muset splňovat např. předepsanou sílu zdí, okna s balistickou a požární odolností, detektory plynu, dostatečná a řádně zajištěná datová úložiště, automatickou zálohu napájecích zdrojů atd.

Ceník

Dle individuálních požadavků zákazníka a, typu střežení (domov, firma) a typu připojení EZS (ceny již od 480,- Kč/měsíc).

 

Rychlý kontakt
PCO - hlídací služba, s.r.o.

Vrbenská 197/23
370 01    České Budějovice

387 201 151 - recepce

 
Kariéra

Máte-li zájem o pracovní místo v naší společnosti, vyplňte prosím údaje ve formuláři, v nejbližší době se Vám ozveme.

Chcete vědět o našich činnostech více podrobností? Navštivte naše webové stránky:
Montážní dílny Montážní dílny